Wednesday, April 25, 2007

Dag to...

Så var jeg ferdig med nok en dag. Skulle sjekke ut fra b&b-en i dag, og flytte inn i den leiligheten, men sjefen sa det var like greit at jeg bare bodde her resten av tiden. Leiligheten ligger som sagt langt unna, så det er jo bare bra. Men det er så klart litt dumt at jeg ikke har muligheten til å lage mat selv nå, men må kjøpe mat i butikken hver dag. Og jeg kommer til å være passe lei av sandwicher om halvannen uke ;)

Så, hva har jeg gjort i dag da? Jobbet, ikke stort mye mer. Det forventes at man jobber 8 timer pr. dag, pause ikke inkludert. Men man kan ta seg en times pause om man vil (og lengre også, for den saks skyld, så lenge man gjør det man skal). Fikk hilst på sjefen, og hun var veldig hyggelig, men stressa, for hun prøver å finne en ny, norsk, erfaren oversetter som kan overta. Da jeg søkte sa hun at hun kanskje skulle ansette to norske oversettere, så da tenkte jeg at da ville kanskje to av oss fra HiA få jobb der, så jeg ble litt skuffet da hun sa at hun trengte en erfaren oversetter. Men da jeg snakket med henne, sa hun at hun kanskje skulle ta inn to helt ferske oversettere, i tillegg hørte jeg henne og hun norske snakke sammen om Kaÿa (i klassen min). Hun fikk mye skryt, så hvem vet, kanskje vi begge flytter til Cambridge? Det ville vært kjempebra, for det er dritdyrt å bo her! Alle må krysse fingrene for oss!

Når det gjelder jobb her, kan jeg forresten si at jeg er temmelig sikker på at jeg får jobben dersom jeg vil. Da jeg snakket med sjefen sa hun at dersom jeg trodde jeg kunne ville jobbe her, var det noe "we're willing to persue". Så da er det egentlig bare å gjøre mitt beste de dagene jeg har igjen, og bestemme meg. Det er skummelt! Problemet er at jeg har veldig lyst på ene jobben i Oslo, for det var så koselig der. Har sendt mail til hun ene der, og sa at jeg håpte det gikk greit om jeg spurte om forventet lønn. Samtidig har jeg sendt mail til hun norske her, og spurt om hun vet hva junior translators tjener. Er greit å ha noe å sammenligne med. Vet ikke hvordan det er med skattenivået her, men jeg vet at lønna er en del lavere. Men det er jo også det generelle prisnivået (selv om boligprisene er skikkelig høye her - nært London, og samtidig rolig, rent, pent og generelt sett bra standard. Ikke så rart da).

Tror ikke jeg har stort mer å fortelle akkurat nå...hmm...nei, har nok ikke det!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home