Friday, April 27, 2007

One down, one to go…

Så var første jobbuka over. Det ble lang dag i dag også, for det var et stort prosjekt som de hadde glemt å sende ut til frilanser, og som egentlig skulle leveres inn i dag, som jeg bare måtte ta. Ble sittende til litt over fem. Ble ferdig med oversettelsen, men fikk ikke lest over (orka ikke begynne på 56 sider klokka fem på en fredag ettermiddag).

Forresten, på vei til jobb i dag (eller i går…husker ikke, vet ikke, bryr mæ’kke) gikk jeg forbi en dame i fine jobbklær og høyhælte sko som sto og ropte og skrek og grein inn i mobilen (”Yes, I do want to talk about this now” *snufs, buhu*). Akkurat som om det ikke er ille nok å stå på gata og krangle med mannen (eller elskeren eller hvem det nå var), sto dattera hennes, som var 7-8 år, ved siden og så ut som om hun hadde det skikkelig kjipt. Fikk så lyst til å gå bort og gi mora deng. ”Fordi du fortjener det!”

Etter jobben hadde jeg tenkt meg tilbake til hvor jeg bor, men da jeg gikk ut døra ville ikke kroppen følge etter den veien, den dro meg istedenfor i retning handelsområdet (les: Starbucks). Så jeg ble gående litt rundt der og se, og så stakk jeg innom en italiensk restaurant for å få i meg noe middag. Alle som jobbet der var ganske unge, og jeg regnet med det var vanlige britiske unge mennesker. Men så hørte jeg at så og si alle hadde ganske tung italiensk aksent. Etter at en fyr hadde spurt hva jeg ville ha og drikke, kom en ung dame bort og lurte på hva jeg ville ha og spise. Bestilte (deilig sopp/skinke-pizza), og rett etterpå kom han som hadde tatt drinkbestillingen min løpende bort til hun som tok matbestillingen, og spurte: (hør for dere en tung italiensk aksent, sånn som man hører i amerikanske filmer når det skal være italiensk, men så snakker de amerikansk sånn at de slipper å tekste) "Maria! Why you are stealing my customer?”. Holdt på å le meg i hjel - inni meg, så klart – for det var så søtt :)

Etter det stakk jeg innom Marks & Spencer for å kjøpe litt vann, frukt og grønnsaker (seriøst, jeg takler ikke flere vasne sandwicher på en stund), og så gikk jeg tilbake hit til Carlton Lodge. Og det var min dag.

Fikk låne en fillete liten kartbok av dansken sånn at jeg vet hvor jeg skal gå i morgen, når jeg skal til sentrum. Ser ut som det kanskje tar en halvtime å gå, men jeg skal gå langs elva og parkene, så jeg kommer nok til ta det rolig, og bare nyte utsikten :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home