Monday, April 30, 2007

Oppdatering

Har helt glemt av å oppdatere bloggen i det siste, så da får jeg skrive litt mens jeg sitter her og tørker håret etter oppvåkningsdusjen min, før jeg stikker ned og spiser frokost.

På lørdag gikk jeg langs elva (Cam, som det en gang ble bygd en bro over … Cam + bridge … og det var dagens historietime) og inn til sentrum. Tok meg maks en halvtime, og det var i Silje-tempo. Og ikke bare Silje-tempo, men turist-Silje-tempo. Med andre ord, sentrum er ikke langt unna her. Ikke er det særlig stort heller. De høyeste bygningene, så vidt jeg kunne se, var kirkene og alle colleges (gamle colleges og universitet, noen som er 6-800 år gamle). Byen var kjempefin og koselig, og uansett hvor mange sideveier jeg tok, endte jeg alltid opp hvor jeg startet :p Ikke lett å gå seg bort, med andre ord ;)

Gikk rundt i byen i mange timer og bare koste meg. Ble blant annet stående og se på noen gatemusikanter i sikkert et kvarter, for de var helt utrolige (tror det var det punktet så langt da jeg savnet Majaen min aller mest – Maja, du hadde elsket dem!) Fikk filmet litt med mobilen, men har jo ikke ledningen med meg, i tillegg er ikke akkurat video tatt opp med mobil av aller beste kvalitet.

Gikk hjem en annen vei, og gikk innom et område jeg hadde vært før, men hvor jeg hadde vært akkurat da alle butikkene stengte. Var veldig koselig der også, og ca 15-20 min å gå fra sentrum, og ca 20 min å gå fra hvor jeg bor. Det var samme opplegget der som i sentrum; jeg gikk i alle slags sidegater, men endte alltid opp hvor jeg begynte.

Om kvelden var jeg ute og gikk tur bare for å få sett litt kvelds-Cambridge også. Var ikke ute så lenge, men fikk sett at det så ut til å være et nabolag jeg absolutt kunne tenkt meg å bo i.

På søndag gjorde jeg egentlig mye av det samme. Dro inn til sentrum igjen, og bare gikk mellom boder og butikker. På vei hjem igjen, satte jeg meg i skyggen under et tre og leste. Det var så klart koselig, men ikke like bonderomantisk som det er på film. Fikk nemlig passe vondt i ryggen etter hvert, ettersom treet skrånet en del bakover, og jeg satt på røttene, og det var vanskelig å finne en god sittestilling ;)

Men nå skal jeg ned og spise frokost. Har en fast morgenrutine. Våkner av vekkerklokka 10-15 min over sju, tenker ”5 minutter til!”, drar meg ut av senga mens jeg holder på å fryse i hjel (ingen annen varme en solvarmen om dagen her, nei), går inn i den knøttlille dusjen mens jeg fryser og banner fordi det så vidt er noen stråler i den, noe som gjør at jeg er iskald hele tiden i dusjen. Men, men, det gjør at jeg våkner i det minste. Og nå er klokka ti på åtte, noe som vil si at jeg bør komme meg ned til frokost snart. Må det dersom jeg skal få tid til å fikse sminken og håret før jeg stikker på jobb (vet ikke hva det er med vannet her, men håper det ikke er sånn i resten av Cambridge. Håret blir nemlig skikkelig ekkelt med en gang jeg dusjer – det er som om jeg har vært i saltvann hele dagen).

Dett var dett for nå. Spise.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Hei mia bella! Det er kjempekoselig å lese om alt du foretar deg i Cam+bridge :-)
Jeg visste at du kom til å klare deg kjempebra! Det tar bare litt tid for oss nye-tro meg, DET vet jeg alt om! hehe
Blir glad uansett hva du velger, men kommer du til Oslo så lover jeg å komme på middag HVEER dag!! :-D
Savner deg også! Vi to er gode turister i lag!
Stor klem!

May 1, 2007 at 2:40 AM  

Post a Comment

<< Home